Totalul afișărilor de pagină

vineri, 13 aprilie 2012

Perversiuni electorale

Vreo doi parlamentari cred ca pot schimba legile statisticii. Si ca împingând cat mai mult electorat sub clopotul lui Gauss sa schimba balanta puterii. Asa ca au stat si au cugetat si au ajuns la concluzia ca ar trebui obligat electoratul sa participe la vot. Asa precum oile sunt impinse in staul spre a fi mulse si sa nu se rateze niciuna asa si electoratul ar trebui aliniat si bagat in cabina de vot.
Si acum imi aduc aminte de 20 mai 1990. Am stat 5 ore la coada sa votez. 5 ore!!!! Si am socializat cu tot blocul. Aproape nimeni nu lipsea. Cred ca prezenta  la vot a fost de peste 80%. Si asta fara nici o lege speciala. Oamenii au venit la vot pentru ca au crezut sincer ca votul lor va schimba ceva. Unii au venit sa nu se vanda tara. Altii au venit sa nu iasa Ratiu si Campeanu. Dar au venit. Eu am fost pentru ca ma speria ideea ca FSN era  si arbitru si jucator. Dar in coada de 5 ore nu mi-am regasit temerea. Asa ca a iesit cine a trebuit.
Dar sa propui o perversiune legislativa de genul cu votul obligatoriu este prea mult.
Si asa democratia reprezentativa are multe bube si hibe, dar este singura in clipa de fata care asigura o oarecare dreptate si echilibru. Sa transformam un drept intr-o obligatie este un pas prea mare. Conștiința civica se modeleaza greu. Si mai greu se dobandeste. A te juca cu notiuni precum democratie si obligatie pot netezi drumul spre dictatura. Si Romania a avut parte din belsug de asa ceva!
Asa ca lasati sa mearga la vot cine vrea. Pe restul incercati sa-i motivati prin exemplul personal. Lehamitea se naste din coruptie, din neschimbare, din dezamagire si din sistemul mafiot care naseste aceasta tara.
Schimbati imaginea clasei politice si oamenii vor veni la vot. Si nu adusi de o punga cu alimente sau de alte cadouri electorale.
Lumea ar vrea un sange nou in politica romana. Si mentalitati noi. Si rezultate. Si solutii.
Si mai putina coruptie.
Si atunci va reveni si dragostea oamenilor pentru alesii patriei.
EU CU CINE SA VOTEZ!!!!!??????

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu